Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: TRYB AWARYJNY

TRYB AWARYJNY 2013/04/11 18:10 #8780

Witam KOleżanki i Kolegów.Od dwóch lat jestem posiadaczem felka td4 2004r.Do tej pory byłem tylko czytelnikiem forum,teraz proszę o pomoc.Auto weszło w tryb awaryjny.Byłem podłączyć pod kompa.wyszły błędy P1255-czujnik ciśnienia zasilania paliwa i P1260-monitorowanie cisnienia zasilania paliwa.W trzech warsztatach nie pomogli.Pomóżcie gdzie szukać. Pozdrawiam.
  • dziadek
  • dziadek Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/11 18:41 #8781

Czujnik cisnienia paliwa na listwie wtryskowej pokazuje właśnie takie błędy jak pada.
  • SyntaX
  • SyntaX Avatar
  • Offline
  • Klubowicz LH
  • Posty: 3028
  • Otrzymane podziękowania 47
Freelander 2003 Diesel TD4 GS, skrzynia manual,5 drzwiowy. Zmieniony Intercooler i PowerBOX 156KM 340Nm
Masz problem z Freelanderem Chętnie pomogę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/11 20:00 #8782

Ponieważ mam dostęp do silnika po rozbitym felku wymieniłem przed chwilą ten czujnik i niestety ten sam objaw.Przy zwiększaniu obrotów zapala się kontrolka ostrzegawcza silnika (ta z wykrzyknikiem )
  • dziadek
  • dziadek Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/11 22:16 #8783

Hmm czyż by dostawał za niskie ciśnienie paliwa :? :unsure:
Niestety potrzebny lepszy komputer.
A czy wtedy zaczyna Tobie kopcić ??
W najgorszym wypadku pompa wysokiego ciśnienia a dokładniej to w tym roczniku padała iglica.
  • SyntaX
  • SyntaX Avatar
  • Offline
  • Klubowicz LH
  • Posty: 3028
  • Otrzymane podziękowania 47
Freelander 2003 Diesel TD4 GS, skrzynia manual,5 drzwiowy. Zmieniony Intercooler i PowerBOX 156KM 340Nm
Masz problem z Freelanderem Chętnie pomogę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/11 22:38 #8784

Tutaj masz dokładny schemat całego układu paliwa.
Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.
Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.

Zobacz też czy zawór EGR się otwiera.
Błąd może też generować czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze
Ten obraz jest ukryty dla gości. Zaloguj się lub zarejestruj aby go zobaczyć.

Generalnie te dwa błędy pojawiają się zgodnie ze specyfikacją w następującej sytuacji:
- Zbyt niskie ciśnienie paliwa
- Zbyt mała dawka paliwa w stosunku do masy powietrza.
  • SyntaX
  • SyntaX Avatar
  • Offline
  • Klubowicz LH
  • Posty: 3028
  • Otrzymane podziękowania 47
Freelander 2003 Diesel TD4 GS, skrzynia manual,5 drzwiowy. Zmieniony Intercooler i PowerBOX 156KM 340Nm
Masz problem z Freelanderem Chętnie pomogę.
Ostatnio zmieniany: 2013/04/11 22:46 przez SyntaX.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/12 09:21 #8788

Witam
Miałem taki objaw jak padała pompa paliwa na nadkolu w komorze silnika.
Były też problemy z odpaleniem na ciepłym silniku.
  • piokow01
  • piokow01 Avatar
  • Offline
  • Klubowicz LH
  • Posty: 58
  • Otrzymane podziękowania 2
Ostatnio zmieniany: 2013/04/12 09:22 przez piokow01.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/12 10:18 #8789

A takie proste rzeczy jak filtr paliwa (który wpłynie na ciśnienie przy wyższych obrotach) zmienione?
  • Winu
  • Winu Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 4126
  • Otrzymane podziękowania 103
FL1 MY'00 L-Series, Java Black.
Fully equipped by: Safety Devices & Mantec
This is my Land Rover. There are many like it, but this one is mine. My Landy is my best friend...
Armed with ability to push beyond the limits...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/12 11:43 #8791

Przy zapchanym filtrze paliwa wyskakuje przeważnie błąd.
"Preliminary Fuel pump preasure" wiem bo tak miałem, no ale w sumie logiczne to jest.
Jak by padła pompa wstępna to zostawiasz za sobą hutę Katowice.
Kolejna kwestia to chłodnica paliwa.
U mnie zapchało się na takim trójniku przy niej i rozwaliło wężyk.
Najpierw się pociło - auto nie chciało jechać i wchodziło w tryb awaryjny, a wczoraj rozerwało wężyk.

Kolega diagnosta podpowiada mi jeszcze byś podpiął się kompem ELM 327 z programem Digimoto lub Carsoft i odczyał wartość korekcji dawki paliwa.
Może być z motorem wszystko Ok a problem jest gdzies w kabelku i komunikacji miedzy szyną CAN a K-Line.
Jak możesz wklej tu jakieś foto paramerów bierzących i napisz przy ilu obrotach mierzyłeś, zrobię pomiar u siebie i porównamy.
  • SyntaX
  • SyntaX Avatar
  • Offline
  • Klubowicz LH
  • Posty: 3028
  • Otrzymane podziękowania 47
Freelander 2003 Diesel TD4 GS, skrzynia manual,5 drzwiowy. Zmieniony Intercooler i PowerBOX 156KM 340Nm
Masz problem z Freelanderem Chętnie pomogę.
Ostatnio zmieniany: 2013/04/12 13:53 przez SyntaX.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/12 17:46 #8793

:angry: :? :wall Oto stan mojego ducha i umysłu po 3 dniach walki z felkiem i umówieniu się na jutro na ELM327 (chyba digimoto).I co? Auto bez mojej pomocy dzisiaj nagle WRÓCIŁO "DO ZDROWIA"Trzy dni temu wchodził w tryb awaryjny rzadko,potem coraz częsciej i w końcu stale.Było to przy ok.2tys. obrotów.Pompę wstępną paliwa (padła) i filtr wymieniałem 2 miesiące temu.Wczoraj zmieniłem czujniki cisnienia doładowania i na listwie wtryskowej,ale nie pomogło.Tyle tylko mogę powiedzieć i chyba muszę czekać aż się powtórzy.jeśli macie Koledzy jakieś pomysły to proszę o podpowiedż.
  • dziadek
  • dziadek Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 3
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/12 19:06 #8794

Hmm a czy cały ten czas jechałeś na jednym zbiorniku paliwa lub dotankowywałeś do tego co masz w baku.
Może jakiś syf w paliwie był.
Profilaktycznie oczyścił bym gniazda na wszystkich czujnikach i zabezpieczył preparatem kontakt.
Zdejmij też klapkę nad wtryskami wypnij kostki i pryśnij tez tam.
W tym modelu lubi śniedzieć kostka wiązki wtrysków (Taka gumowa spłaszczona) Śniedzieje kostka przy kompie (Pod obudową w kształcie litery L) i robią się cyrki.
Tylko odepnij akumulator do tej roboty i daj preparatowi jakiś czas na odparowanie.
  • SyntaX
  • SyntaX Avatar
  • Offline
  • Klubowicz LH
  • Posty: 3028
  • Otrzymane podziękowania 47
Freelander 2003 Diesel TD4 GS, skrzynia manual,5 drzwiowy. Zmieniony Intercooler i PowerBOX 156KM 340Nm
Masz problem z Freelanderem Chętnie pomogę.
Ostatnio zmieniany: 2013/04/12 19:10 przez SyntaX.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TRYB AWARYJNY 2013/04/12 20:06 #8800

podjedź na kompa tak czy siak, o ile sie nie mylę to bład powinien zostać w zamrożonych ramkach
  • ferro
  • ferro Avatar
  • Offline
  • Klubowicz LH
  • Posty: 607
  • Otrzymane podziękowania 10
Freelander td4 HSE 2004r automat
Freelander td4 ES 2001r automat
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: SyntaX
Free business joomla templates